tisdag 8 mars 2016

Separatistiska forum

Idag är det den internationella kvinnodagen som i folkmun brukar kallas "Inte Alla Män" eller "Kvinnor Borde Ta för Sig Mer". Det gamla vanliga med andra ord. Men det var inte det jag skulle prata så mycket om, istället vill jag skriva lite om Jodel. En kul liten app som låter dig skriva inlägg anonymt till människor inom ett par kilometers radie. På senaste tiden har det varit mycket prat om jämställdhet på Jodel och det leder naturligtvis till många intressanta och mindre intressanta debatter. Dessa debatter fick mig att tänka lite på separatistiska forum för när jag läser debatterna på Jodel inser jag hur fruktansvärt trött jag är på människor som inte vill kalla sig för feminister.

Ett vanligt gnäll man brukar höra är att vänstermänniskor (ofta specifikt feminister) bara umgås och pratar med andra feminister, vi "predikar för de redan frälsta". Det är något som stämmer till viss del. Det går inte att undvika människor som inte är feminister, de finns överallt i vardagen - i skolan, på jobbet, i affären, på Facebook, i tidningar etc. Men jag gillar att prata med människor vars åsikter liknar mina för tillsammans med dem kan jag ha ett utvecklande samtal. Låt mig förklara närmare.

Människor gillar att kalla feminister för lättkränkta men blir oftast i sin tur väldigt kränkta över att människor kallar sig feminister. De gillar att "sätta feminister på plats" genom att "argumentera" och om en feminist inte vill ta debatten kallas vi återigen för kränkta. Problemet med argumenten är att de oftast innebär att feminister måste ta extremt mycket tid av sitt liv för att förklara samma sak om och om igen. Det ska dras historiska bakgrunder, förgreningar inom feminismen, grundläggande förklaringar om intersektionalitet, könsidentiteters varande ovh icke-varande, förklaringar av X antal olika facktermer och andra saker som går att läsa sig till på internet. Det ställs frågor som:

1. Varför kallas det feminism och inte jämställdism?
2. En kvinna har vagina och en man har penis, så är det bara.
3. Varför pratar ni aldrig om att män blir våldtagna (av kvinnor)?
4. Inte alla män.
5. Jag tror inte på löneskillnader.
6. Varför är kvinnor så dåliga på att löneförhandla?
7. Varför finns det så många kvinnojourer men knappt några mansjourer?
8. Men jag har aldrig våldtagit/slagit/hotat någon!

Hur många gånger man än svarar på dessa frågor/påståenden/argument så återkommer de. Exakt likadana varje gång och det gör att diskussioner sällan kan hamna på en högre nivå än den absolut lägsta gemensamma för alla. Många gånger är dessa kommentarer skrivna av människor som inte vill ha svar eller fakta utan bara störa konversationen och styra in den på ett meningslöst spår. Det i sin tur gör att det blir väldigt svårt att avgöra när någon verkligen vill ha fakta.

Så istället för att försöka skohorna in er själva i sammanhang där ni inte är relevanta, skapa egna separatistiska forum! Inse att ni naturligtvis får tänka och säga precis vad ni vill men kanske på ert eget forum "Djävulens advokat"? För jag är trött på att läsa samma gamla argument och försöka förklara saker som det redan har skrivits spaltmeter om i böcker, tidningar och på internet istället för att ta min analys till en högre nivå. Prova att googla något och återkom sedan när ni inte vill ha en kaka för att n inte har våldtagit någon.

1 kommentar:

  1. Hej, jag är Theresa Williams Efter att i relation med Anderson för år, han gjorde slut med mig, jag gjorde allt för att få honom tillbaka, men allt var förgäves, jag ville ha honom tillbaka så mycket på grund av den kärlek jag har för honom, jag bad honom med allt jag gjort löften men han vägrade. Jag förklarade mitt problem för min vän och hon föreslog att jag hellre bör kontakta en stavnings caster som kunde hjälpa mig kasta en trollformel för att föra honom tillbaka, men jag är den typ som aldrig trott på stava, hade jag inget annat val än att prova det, jag postade stavnings caster, och han berättade att det var inga problem att allt kommer att bli okej innan tre dagar, att mitt ex kommer att återvända till mig innan tre dagar, kastade han förtrollningen och överraskande i den andra dagen, var det runt 16:00. Min ex ringde mig, jag blev så förvånad, jag besvarade samtal och allt han sade var att han var så ledsen för allt som hände att han ville att jag skulle återvända till honom, att han älskar mig så mycket. Jag var så glad och gick till honom som var hur vi började leva tillsammans lyckligt igen. Sedan dess har jag gjort löfte om att vem som helst vet jag att ha en relation problem, skulle jag vara till hjälp för personen genom att hänvisa honom eller henne till den enda riktiga och kraftfull spell caster som hjälpt mig med mitt problem. e-post: drogunduspellcaster@gmail.com kan skicka honom om du behöver hans hjälp i din relation eller något annat fall.

    1) Love Spells
    2) förlorad kärlek Spells
    3) skilsmässa Spells
    4) Förbindelse Spells
    5) Bindande Spell.
    6) Breakup Spells
    7) Bannlys en tidigare älskare
    8.) Du vill främjas på kontoret / Lottery spell
    9) vill tillfredsställa din älskare
    Kontakta denna stora man om du har något problem för en hållbar lösning
    genom drogunduspellcaster@gmail.com

    SvaraRadera