torsdag 1 oktober 2015

Snälla killar

Den här artikeln dök upp i min Facebook-feed idag. "5 anledningar till att dejta den snälla killen" heter den och tacklar ett ämne som vi har sett förut. Ingen vill ha den snälla killen, ingen alls. Det verkar inte finnas någon som det är så synd om i hela världen som den snälla killen. Varför?
Först måste vi kolla på vem det är som är den snälla killen. Enligt extremt subjektiva undersökningar, på internet, gjorda av undertecknad verkar det vara killar som inte får ligga alternativt killar som inte får ha ett förhållande med tjejen de gillar. Det beror lite på vem man frågar. Detta måste innebära att den elaka killen är killen som får ligga alternativt får ha ett förhållande med tjejen de gillar. Innebär det då att en snäll kille blir en elak kille så fort han får ligga/ha ett förhållande? Det är det än idag ingen som vet. Rent allmänt verkar "snäll kille" vara en titel som killar ger sig själva för att snäll är ett bra ord. Man ska vara snäll. Men vad krävs egentligen för att vara snäll? Vi tar en titt på listan.

1. Han lyssnar när du pratar. Släpp de där självupptagna killarna som babblar på om sig själva en hel kväll. Den snälla killen som tycker om dig på ett genuint sätt kommer att både ställa frågor och lyssna på dina svar.

2. Han anstränger sig för att bli vänner med dina vänner. Eftersom han tycker om dig på riktigt kommer han anstränga sig för att lära känna andra personer som du tycker om.

3. Han är din bästa vän. Var inte så snabb med att sätta den snälla killen i kompisfacket. Vem vill inte ha en kille som också är ens bästa vän?

4. Han uppskattar dig. Självklart ska du inte nöja dig med något annat än en kille som tycker om dig för den du är och som uppskattar alla dina små egenskaper.

5. Han är svärmorsdrömmen. Din mamma kommer att bli så nöjd när du tar hem en kille som tackar för maten och hjälper henne att plocka undan disken. Och som inte dumpar dig med ett SMS om två veckor.

Det här är alltså en snäll kille. För att sammanfatta är det alltså en kille som kan föra sig i möblerade rum och som vet hur man ska agera tillsammans med en annan levande människa. Jag har några mindre synpunkter på ordvalen i listan och jag bör tillägga att det var en kvinna som skrev den här listan. Men faktum kvarstår att det här är väldigt låga krav att ha på en partner. Likaså är ordet snäll. Snäll är någonting man ska vara, man får inte en guldstjärna, ett ligg eller ett förhållande för att man är snäll. Kor är snälla, hundar är snälla och människor är snälla.

Inledningen till artikeln är:
Sluta friendzona den snälla killen och ge honom en ärlig chans från och med nu. 

Eftersom det är en kvinna som har skrivit den här artikeln känns det ännu konstigare för mig att behöva förklara det här. Men hon kanske vet något som inte jag vet. Anledningen till att du blir friendzonad dvs att en tjej vill vara kompis med en kille är för att tjejen inte är kär, eller vill ha ett förhållande, med honom. Tjejen kanske bara vill vara vän med killen i fråga. Tjejen har antagligen givit det en ärlig chans och övervägt huruvida killen är en potentiell pojkvän eller ett potentiellt ligg. Sedan har hon kommit fram till att så inte var fallet. Bara för att du inte såg det hända betyder det inte att det inte har hänt.

Så snälla sluta tro att tjejer gör detta för att vara elaka. Tjejer är lika påverkade av romantisk propaganda som killar är. För varje tjej som läser Fifty Shades of Grey och drömmer om sin egen Christian (en kille som anser att han bara är snäll och bryr sig om Ana samtidigt som han misshandlar henne psykiskt och fysiskt) finns det en kille som tittar på James Bond (en karaktär som har blivit hyllad som en manlig förebild och som regelbundet slår kvinnor) och drömmer om sin egen Bondbrud. Antingen så vill någon ha dig eller så vill du inte det. Detta betyder inte att det är något fel på dig eller den andra personen.

6 kommentarer:

  1. Hej, jag är Theresa Williams Efter att i relation med Anderson för år, han gjorde slut med mig, jag gjorde allt för att få honom tillbaka, men allt var förgäves, jag ville ha honom tillbaka så mycket på grund av den kärlek jag har för honom, jag bad honom med allt jag gjort löften men han vägrade. Jag förklarade mitt problem för min vän och hon föreslog att jag hellre bör kontakta en stavnings caster som kunde hjälpa mig kasta en trollformel för att föra honom tillbaka, men jag är den typ som aldrig trott på stava, hade jag inget annat val än att prova det, jag postade stavnings caster, och han berättade att det var inga problem att allt kommer att bli okej innan tre dagar, att mitt ex kommer att återvända till mig innan tre dagar, kastade han förtrollningen och överraskande i den andra dagen, var det runt 16:00. Min ex ringde mig, jag blev så förvånad, jag besvarade samtal och allt han sade var att han var så ledsen för allt som hände att han ville att jag skulle återvända till honom, att han älskar mig så mycket. Jag var så glad och gick till honom som var hur vi började leva tillsammans lyckligt igen. Sedan dess har jag gjort löfte om att vem som helst vet jag att ha en relation problem, skulle jag vara till hjälp för personen genom att hänvisa honom eller henne till den enda riktiga och kraftfull spell caster som hjälpt mig med mitt problem. e-post: drogunduspellcaster@gmail.com kan skicka honom om du behöver hans hjälp i din relation eller något annat fall.

    1) Love Spells
    2) förlorad kärlek Spells
    3) skilsmässa Spells
    4) Förbindelse Spells
    5) Bindande Spell.
    6) Breakup Spells
    7) Bannlys en tidigare älskare
    8.) Du vill främjas på kontoret / Lottery spell
    9) vill tillfredsställa din älskare
    Kontakta denna stora man om du har något problem för en hållbar lösning
    genom drogunduspellcaster@gmail.com

    SvaraRadera
  2. Jag gillar att dela min berättelse om den här fantastiska läkaren. Jag är 34 år, jag gift 25 år gammal. Jag har ett barn och jag bodde lyckligt med min familj. I 9 månader har jag sett min mans beteende bli så konstigt och jag förstår inte riktigt vad som hände, han lämnade hemmet för att gå ut med en annan kvinna som jag älskar så mycket att jag aldrig tänker på att lossa det. bäst möjligt att se till att min man återförsäkrar mig men förgäves, jag gråter och skriker om hjälp, jag diskuterade det med min bästa vän MARGERET och hon lovade att hjälpa mig. Hon berättade om en man som heter DR AJAYI, hon berättade för mig att han är en mycket mäktig man och att vi kan lita på honom. Det finns inget om kärleksproblem som han inte kan lösa. Hon berättade för mig att han hade hjälpt otaliga människor återställa sin relation. Jag var verkligen övertygad och bestämde mig för att prova. Jag kontaktade hans e-postadress på drajayi1990@gmail.com. Jag förklarade honom allt mitt problem. Han sa till mig att jag inte borde oroa mig för att alla mina problem skulle lösas omedelbart. Han berättade vad jag skulle göra för att få min man tillbaka och jag gjorde det, han sa efter 3 dagar, min man kommer tillbaka till mig och börjar tigga, och det hände verkligen som han sa, jag blev mycket förvånad, det är så fantastiskt. Jag är mycket glad över att min relation nu är väldigt nära och att vi båda är glada igen. Om du stöter på ett liknande problem, kontakta honom nu (DRAJAYI1990@GMAIL.COM) eller Whatsapp på +2347084887094 och lösa ditt problem en gång för alla. Jag är ett levande vittnesbörd om detta.

    SvaraRadera
  3. Jag vill tillföra detta tillfälle att tacka en stor spell-caster / vodoo-präst som heter Dr. AJAYI. Jag är glad idag eftersom min man är tillbaka med mycket kärlek. Min man lämnade mig för en annan kvinna, helt enkelt för att vi hade lite missförstånd. han lämnade mig och lovade att aldrig komma tillbaka till mig igen. Jag gråter hela dagen och letar efter en lösning som hjälper mig att få tillbaka. Sedan såg jag ett delat vittnesbörd på Internet från RACHEL SIMONE. Du är här vad jag behöver med min man och hans löfte att ta hem inom en dag. Han är verkligen fantastisk. Han hjälper mig att få min man tillbaka inom 24 timmar som han lovat. Min man lovade att älska mig för alltid och aldrig få mig att lida igen. Dr. AJAYI, jag kommer alltid att vara tacksam och jag kommer inte att sluta publicera ditt namn på Internet för att du ska vara sanningsenlig. Och jag vill berätta för alla på den här webbplatsen att jag alltid har varit kännbar för den här mannen, DR AJAYI, för allt han har gjort för mig. Min man är tillbaka med kärlek, omsorg, sanning och lovar att älska mig för alltid. Ett löfte om att alla jag känner aldrig kommer att ha ett relationsproblem, kontakta honom via hans e-post; Drajayi1990@gmail.com eller via whatsapp: +2347084887094

    SvaraRadera
  4. Jag är här för att upplysa alla om Dr Ilekhojies goda gärningar. Jag och min ex fru har haft problem i den bästa delen av 2 år nu och vi har försökt all rådgivning och pratat med våra föräldrar men ingenting fungerade. Vi slåss om allt och separationen var nära förestående tills jag såg en recension av Dr Ilekhojie. Jag kontaktade honom och informerade honom om mitt tillstånd. Han lovade att utföra en försoningsritual som kommer att säkerställa att kontakten mellan mig och min fru återställs. Det har gått en vecka nu sedan jag sorterade hans hjälp och det börjar bli bättre mellan mig och min fru. Vi har börjat bo i samma sovrum igen och vi har båda informerat våra advokater om att skjuta upp skilsmässaplanerna. Jag är så glad nu att jag kan njuta av min fru igen. Kontakta Dr Ilekhojie om du har problem i ditt äktenskap. E-post: gethelp05@gmail.com eller WhatsApp/Telegram +2348147400259

    SvaraRadera
  5. Hej alla, jag heter Klaudia Kusa. Under ganska lång tid bodde min man i en annan lägenhet på grund av arbetspress och vi var väldigt lyckliga tillsammans trots att han höll sig ifrån oss i några månader. Föga visste jag att en kollega från jobbet redan hade en affär med honom som fick min man att lämna in en skilsmässa mot mig från ingenstans. Jag visste att något var fel eftersom vi aldrig behövde bråka eller bråka så mycket för att få honom att lämna. Jag var traumatiserad och jag söker hjälp för att ta itu med situationen som ledde mig till DR ISIKOLO från beröm som folk gav honom på nätet. Vi diskuterade länge och han berättade allt jag behövde veta om vad som hände och processen för att åtgärda problemen. Han uppfyllde sina löften och fick min man tillbaka till mig och skilsmässaprocessen avbröts. Nu är min man tillbaka hem till oss och vi är lyckliga tillsammans. Det är verkligen fantastiskt hur människor verkligen kan hjälpa andra människor när de är i nöd. Han kan hjälpa dig också. Sms:a honom bara via WhatsApp +2348133261196 eller maila honom via: isikolosolutionhome@gmail.com

    SvaraRadera
  6. Jag gick fortfarande på college när jag träffade min fästman. Vi dejtade ganska länge och var sambo och vårt förhållande godkändes av våra föräldrar. Vi kom överens och allt var perfekt. Han reste ut för lite träning och sedan dess blev allt aldrig bra för oss igen. Han träffade en dam där borta och han tenderar att ha engagerat sig mycket i det de delade och lämnat mig utanför bilden. Jag gjorde allt jag kunde för att åtgärda problemet men ingenting fungerade förrän jag hörde talas om Dr Isikolo. Jag kontaktade honom och förklarade vad jag gick igenom och han lovade att hjälpa vilket han gjorde som utlovat. Jag följde instruktionerna han gav mig och han fixade problemet jag hade med min fästman och nu är han tillbaka till mig och vi ska gifta oss om en månad. Allt tack vare Dr Isikolo. Kontakta honom nu om du behöver hjälp. mejla: isikolosolutionhome@gmail.com eller sms:a honom på WhatsApp honom på +2348133261196

    SvaraRadera