tisdag 4 juni 2013

Sommar och sånt

Nu har skolan slutat och jag har istället börjat jobba. I helgen gjorde jag något väldigt impulsivt och senanmälde mig till Medvetande studier - neuropsykologi och filosofi 180hp. Jag har inte en aning om jag har någon chans att än komma in.

Imorgon är Anton klar med din sista tenta och eftersom jag är en sådan fantastisk partner så har jag idag gjort tryffel åt honom som en present. Nu ska jag bara använda min tankekraft för att få eländet att stelna så att jag kan skära upp dem och rulla dem kakao. Hittills ser det inte så bra ut.


Gissa vilken smak?

Jag har också haft mitt egna lilla filmmaraton här hemma. Temat är "Romantik mellan väldigt vackra vita personer i halvfåniga kläder". Jag har hittills betat av Atonement, Jane Eyre, The Edge of Love, Sense and Sensibility, Lady Jane, Vanityr Fair, Miss Potter och The Other Boleyn Girl. Hittills tävlar Jane Eyre och The Edge of Love med att vara den bästa. Lady Jane kommer helt klart vinna kategorin "Fånigast kläder", att Patrick Stewart kunde röra sig är ett mirakel i sig.
Men jag älskar dem allihop. De är så vackra, människorna är vackra, historierna är vackra och kärleken är så enkel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar