torsdag 27 februari 2014

10 sätt att få honom att älska "dig"

Daniel Kjellsson på Nattstad skriver 10 sätt att få honom att älska dig och tipsen är helt klart... spännande. Men jag ska inte döma, jag är ju alltid på jakt efter ett nytt lyckliga-i-alla-mina-dagar förhållande så jag tycker att vi kollar på vilket sätt som jag ska ändra mig.
Texterna är lite förkortade för att jag inte orkar citera allt, vill ni läsa det så finns resten på sidan.
Den är texten är heteronormativ och innehåller en del generaliseringar, ibland för komisk effekt.

1. Få hans vänner att älska dig.
Det finns ingenting mer intressant för honom än att få tjejen som "alla killar vill ha". Och att alla hans polare älskar dig är ett säkert sätt att även få honom att göra det. Akta dig för att flirta med dem - få dem bara att tråna efter dig.
Okej så han ska ha mig som trofé då, eller är det bara en bonus? Jag ska få hans kompisar att gilla mig men jag ska inte flörta med dem, de ska bara tråna efter mig? För att han ska kunna visa upp mig som ett pris istället för en partner. 
Det är visserligen smidigt om du är vän med din partners kompisar eftersom ni antagligen kommer att träffas en del men du behöver inte bli bästisar med dem för att få honom.

2. Lär dig konsten att gråta (utan hulkningar och rödsprängd nos).
När en kvinna visar sin sårbara sida appellerar det till mannens primitiva omhändertagande gen. Så träna på detta, men hoppa över snorandet och hulkandet. Obs! Hela gråtattacken faller på sitt eget grepp ifall du gråter över något korkat, litet, oviktigt eller som har med honom att göra. Annars riskerar du att ge honom dåligt samvete - och då får allt motsatt effekt.
Killar i alla tider har undrat varför tjejer manipulerar, spelar spel och fejkar det ena med det andra (som om det vore något exklusivt för tjejer). Här har ni ett fint exempel på varför, för att vi får sån här jävla skit nertryckt i halsen sedan barndomen. Tjejer, låtsas gråt för att få honom att tycka synd om dig men inte så att du ser ful ut. Ingen kille vill väl ha en sån där hysterisk tjej som blir ledsen när killen har betett sig som ett jävla as och sedan gråter framför honom så att han får skuldkänslor. Om du nödvändigtvis ska gråta, gör det inne på toaletten där ingen ser dig och spola vatten samtidigt så att ingen hör. Visa aldrig att något är fel, ta aldrig en konfrontation utan håll känslorna nertryckta, det kommer att göra underverk för ert förhållande.

3. Låtsas som om du inte har något som helst intresse av skvaller.
Män är generellt skräckslagna över att allt som sägs och (framförallt) görs emellan er ska diskuteras mellan dig och dina vänner (och alltså föras vidare till deras pojkvänner).
För det har inte alls, i alla år, funnits en trend och uppmuntran bland killar att skryta/ljuga för sina killkompisar om vad de har gjort och med vem. Men det är naturligtvis vi som är skvallerkärringarna som vågar prata om våra problem och erfarenheter med varandra. 

4. Be honom förklara någonting och se sedan fantastiskt intresserad ut
Be honom berätta, gärna ingående om någonting på hans jobb, om hans bil eller den där mindre operationen han hade på en gammal fotbollsskada á hundra år sedan. Oavsett ifall du lyssnar eller inte, var imponerad. Notera att balansen där är finjusterad, du får inte vara överdrivet fascinerad men inte heller blasé.
Det här skulle kunna vara ett bra tips men kom igen. Ska jag vara imponerad över att min partner förklarar någonting om sina häftiga killintressen som jag verkligen inte kan någonting om för jag är bara en dum liten tjej? 
Om du och din parter har väldigt olika intressen så tycker jag att det är viktigt att ta del av dem och fråga saker om dem. Men bara om de återgäldar tjänsten. Dessutom, om ni bor tillsammans, är det inte då med största sannolikhet så att det är er bil och inte bara hans? 

5. Stark men tyst
Försök att skriva av hans kompisars sexistiska skämt och lama raggningsförsök med ett knappt hörbart fnitter-leende mot honom. Ge honom senare en vag privat viskning (om vad som helst). Det kan, inför de lama vännerna som nyss testat dig, få honom att känna sig som den mest speciella och utvalda mannen i världen.
Var det inte nyss de här vännerna som älskade mig och trånade efter mig? Varför skulle de då vilja förolämpa mig genom att dra sexistiska skämt om mig framför min partner, som uppenbarligen inte ska säga någonting alls? Har ingen dessutom lärt dig att det är fult att viska inför andra, det är ett beteende som du helst ska lägga av med när du fyller 10.

6. Dumpa bagaget
Allt bagage. Det är därför män är rädda för singlar över 30. Prata aldrig om dina ex och projicera aldrig dina olika rädslor och nojor över honom. Risken är att han dumpade sin förra flickvän av exakt samma skäl som du överöser honom med as we speak.
Ja tänk om jag skulle råka nämna ett ex för honom, skulle han implodera då? Eller kanske gå under av rädsla för att jag bara genom att nämna mitt ex kommer att ta min troféröv och segla tillbaka till nämna ex. Om jag dessutom är rädd för mitt ex, han kanske var ett manipulerande psyko som gillar att förfölja eller kontakta mig, ska jag då inte nämna det för min nuvarande partner så att han är medveten om det?

7. Ring honom aldrig
Skicka ett trevligt, nonchalant sms ibland. Låt honom jaga lite och ifall dina nerver klarar det, vänta tills hans frågar varför du aldrig ringer honom. Vid ett sådant tillfälle är det ok att börja ringa, men endast genom en stor selektiv process, även då du känner att du sakta håller på att dö inombords. Låt honom köra sitt race, vill han ha dig, kommer han nog efter dig.
Här, mina kära medmänniskor, ser vi hur en lägger en effektiv grogrund för den självuppfyllande profetian "tjejer raggar inte". Som tjej får du alltid höra att du är för på, för jobbig, för tjatig och för intensiv. oavsett hur ofta du pratar med honom. Att du ska vaka i det tysta och analysera varenda litet steg han tar och försöka läsa ut något av det istället för att PRATA MED HONOM! Se även mitt svar på nummer 2.

8. Se alltid bra ut
Du kan utan problem vara t-shirt/jeans-tjejen, se bara till att alltid lukta gott, att dina ögonbryn är där de ska vara och att håret alltid är glänsande och mjukt. Om du följer detta slaviskt behövs inte ens något smink. Även när du väl har fixat honom, är det aldrig ok att inte fixa sig, om ens lite, inför sin man (även om han bedyrar att du är hur vacker som helst, hur du än ser ut).
Jag börjar tro att det är en alien jag har haft en relation med de senaste fem åren. Tänka sig att han har sett mig när jag mår som allra bäst och när jag mådde som allra sämst utan att dumpa mig. Det måste vara något fel på honom som fortfarande vill ha en tjej som inte alltid ser ut som en modell i en schamporeklam. 

9. Och när det är sagt...
... kommer den dekorativa snittblomman aldrig hamna någon annanstans än i sopkorgen och bli ersatt av en ny, fräschare och mer dekorativ. Smarta, starka och roliga kvinnor kommer alltid längre.
Så jag får inte gråta för då är jag svag, jag måste alltid vara fräsch annars kommer han att dumpa mig, jag får inte bry mig för mycket för då kommer han att dumpa mig (att följa något slaviskt är tydligen inte att bry sig för mycket), jag måste lyssna på hans intressen oavsett om jag är intresserad eller inte men jag måste fortfarande vara smart. Men smarta människor skulle inte sitta som guldfiskar och lyssna på sin partner utan att bry sig? Jag måste vara rolig men inte använda sarkasm (vilket var en klausul i nummer 7) och jag får aldrig prata om honom med mina vänner men jag får inte heller ge honom skuldkänslor genom att prata med honom om något han har gjort fel. Det här kommer att gå så jävla bra. 

10. Ignorera honom
Om det är någonting som gör en man galen, är det då du, utan någon direkt uttalad anledning lägger i bromsen. Vi har alla stött på män som tycker att det är helt lugnt att inte höra av sig på några dagar. När han väl anbelangar att ringa, var sjukt upptagen men (och detta är väsentligt) med den sötaste och vänligaste rösten någonsin. Berätta gärna hur ledsen du är att du inte har tid att prata eller träffa honom för tillfället. Håll på så länge du tror att han klarar det, eller tills han sitter utanför ditt hus och väntar.
Finns det någonting jag faktiskt får göra med den här killen? Får jag över huvud taget träffa honom? Jag får uppenbarligen inte prata med honom eller om honom, jag får inte ringa honom, knappt skicka sms utan bara sitta på min kammare och fixa till mig tills han sitter utanför mitt hus som en jävla stalker. Det här är inte ett okej beteende. Du borde inte manipulera, ljuga eller låtsas vara någon annan för att kunna träffa någon som gillar dig. Var dig själv och passar inte det så är det inte värt det. Bry er om varandra och kompromissa men aldrig så att du känner att du inte får vara dig själv i ert förhållande.  
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar